有这么一俗语:柳枝加盐巴,活到九十八。这是古人提倡刷牙的俗语。   那么问题来了,古代中原的盐的来源主要是井盐和海盐(当时青盐产量太少暂不考虑),由于工艺的限制,井盐有卤味,海盐有腥味。富贵人家自然不原意直接使用,于是就有了竹盐。   由于竹盐不但没有异味,而且还带有清香味,在中、上层社会迅速普及,使用范围也从最初的“牙膏”,扩展到了浴盐、药材(盐本身就是一位药材)方面。
"JIKA KITA INGINKAN SESUATU YANG BELUM PERNAH KITA MILIKI, KITA HARUS BERSEDIA MELAKUKAN SESUATU YANG BELUM PERNAH KITA LAKUKAN!"

"Setiap penyakit pasti ada penawarnya."

Wednesday, July 18, 2012

Garam Buluh - Garam Pilihan Anda Sekeluarga

Garam Buatan - membahayakan kesihatan!
Mengandungi Sodium Klorida (98%) yg tinggi unsur-unsur toksin, logam berat dan kandungan mineral yg rendah!
Dr. Numada Isgimu, Presiden Composite Medical Association Japan mengatakan, "Sodium Klorida merupakan punca utama penyakit darah tinggi". Oleh itu, adalah amat bahaya jika garam buatan digunakan dengan banyak!

Garam Buluh - kaya dengan bahan mineral! 
Dihasilkan berasaskan remedi tradisional rakyat Korea sejak 1300 tahun yg lalu. Ia mengandungi lebih daripada 70 jenis bahan-bahan mineral dan elemen mikro, merupakan makanan semulajadi dan tidak mengandungi sebarang elemen toksin!
Menurut Dr. Linus Pauling yang merupakan 2 kali Pemenang Anugerah Nobel, "Kekurangan mineral adalah punca bagi segala penyakit!".

Garam - Makanan Penting Manusia
Garam adalah bahan yang diperlukan oleh manusia untuk mengekalkan kehidupan, bukan sekadar bahan perisa makanan. Semua hidupan di bumi bergantung kepada garam untuk hidup. Keadaan ini juga menjelaskan sebab 3/4 muka bumi dikelilingi oleh laut.
Sekiranya manusia kekurangan garam untuk tempoh yang panjang, kita akan mengalami pening kepala, kekejangan otot, badan menjadi tidak berdaya, kehilangan air daripada badan (dehidrasi), kelumpuhan jantung dan lain-lain.

Keistimewaan Garam Buluh
  • Kaya dengan elemen mikro dan bahan-bahan mineral - dapat mengimbangi kadar elemen mikro dan bahan-bahan mineral mengikut keperluan badan
  • Merupakan makanan yang bersifat alkali - dapat mengekalkan keseimbangan pH bendalir badan (khususnya darah), dan susuk badan yang cenderung kepada beralkali.
  • Mengalakkan metabolisme dan peredaran darah
  • Dikenali sebagai makanan untuk menyahtoksin - daya resapan yang tinggi, dapat meneutralkan toksin dan menyahtoksin dengan cepat, seterusnya menyingkirkan toksin ke luar badan. Boleh diambil bersama pelbagai produk kesihatan, dapat meningkatkan kadar penyerapan terhadap produk kesihatan tersebut.
  • Untuk kecantikan dan pencegahan penuaan - daya anti-pengoksidaan yang tinggi, dapat menyembuhkan sel-sel badan dan melancarkan fungsi-fungsi organ dalaman badan.
Bahan bertenaga tinggi
Garam buluh dapat membebaskan sinaran infra jarak jauh secara berterusan kerana ia dihasilkan dengan menggunakan cara yang unik iaitu pembakaran dengan suhu melebihi 1000 darjah celsius. Ia melalui satu proses di mana berubah daripada makanan biasa kepada makanan yang bertenaga tinggi.
Garam buluh memperkuatkan keupayaan molekul-molekul air dalam badan manusia di mana ia telah meningkatkan kualiti hidup manusia. Garam buluh amat berkesan dalam memperbaiki kadar metabolisme, menguatkan sistem imunisasi, menyingkirkan kekotoran dalam darah dan menguatkan keupayaan badan untuk meningkatkan pemulihan tisu.

For more info: www.e-smartgroupinternational.com and click Testimonials. Email: haomin796@yahoo.co.uk / handphone: +60126399276 Michael Hong
http://appgargle.com/haioputraheights10/

No comments:

Post a Comment